Czy pozycjonowanie stron jest trudne?
Dla laików pierwsza styczność z pozycjonowaniem może wydawać się skomplikowana. Wszystko przez wiele rozbudowanych narzędzi analitycznych, konieczność ustalania trafionych słów kluczowych, a także optymalizację kodu strony internetowej. Jednak jak to wygląda w praktyce i czy pozycjonowanie stron jest trudne po zaznajomieniu się bliżej z tematem? O tym porozmawiamy w poniższym artykule.
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Zanim na dobre zagłębimy się w temat marketingu internetowego, warto zacząć od podstaw. Określmy wiec dokładnie, czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest tak istotne. Termin ten, oznacza wszelkie działania mające na celu pojawienie się strony internetowej na widocznych pozycjach, w bezpłatnych — czyli organicznych wynikach wyszukiwania poprzez określone słowa kluczowe.
Wyszukiwarki oceniają witryny, biorąc pod uwagę swoje wewnętrzne czynniki rankingowe. Może być ich wiele, a dodatkowym wyzwaniem dla osób zajmujących się pozycjonowaniem są ciągłe aktualizacje algorytmu wyszukiwarek, szczególnie tych popularnych. To one najczęściej mają ogromny wpływ na pozycje poszczególnych witryn. Warto więc szczególnie zadbać o swój serwis w Google. Dzięki widocznej stronie możemy liczyć na większe zainteresowanie użytkowników i rozwinięcie naszej działalności.
Pozycjonowanie stron — czy jest trudne? Podstawowe zagadnienia w pozycjonowaniu
Pozycjonowanie opiera się na:
- SEO – działania w tym zakresie opierają się na optymalizacji kodu strony internetowej. Jest ona bezpośrednio związana z poprawą szybkości ładowania, zainstalowaniem certyfikatu SSL, poprawą indeksacji, a także innymi kwestiami technicznymi. Jednak SEO to też optymalizacja treści. Właśnie dlatego tak ważne jest dbanie o odpowiednią strukturę nagłówków i tworzenie tekstów na podstawie dobrze dobrych słów kluczowych.
- Content marketing – aktualnie także odgrywa znaczną rolę przy pozycjonowaniu. Wszystko za sprawą aktualizacji algorytmu „Panda”. Wówczas Google uświadomił, jak ważny jest odpowiedni content. Treści publikowane na stronach internetowych (w tym grafiki) mają wpływ na, to jaka jest nasza pozycja w wynikach wyszukiwania. Treść więc musi być wartościowa dla użytkownika oraz unikatowa (niepowielona).
- Link building – istotną składową pozycjonowanie jest też pozyskiwanie linków z zewnętrznych serwisów. Pamiętajmy jednak, że odnośniki do strony powinny pochodzić z wartościowych i sprawdzonych źródeł. Tylko wtedy możemy liczyć na pozytywne wyniki.
- Analityka internetowa – mierzalność i możliwość sprawdzania wyników to jedna z największych zalet pozycjonowania. Wszystko to dzięki narzędziom analitycznym, które gromadzą dane i generowane w nich raporty.
Nauka pozycjonowania — od czego zacząć?
Początki w świecie SEO często nie są łatwe ze względu na konieczność przyswojenia dużej ilości wiedzy. Najważniejsze jest oczywiście korzystanie ze sprawdzonych źródeł i uporządkowanie swojej nauki. Na szczęście jest wiele rzetelnych źródeł na temat SEO. Jednym z nich, jest blog marketingowy https://adshock.pl.
Wato też czytać wszelkie nowości w świecie książek i e-booków – bez solidnych podstaw nie uda nam się nauczyć pozycjonowania. Jest wiele dobrych lektur dedykowanych właśnie dla początkujących osób. Ważne jest jednak sięganie po aktualne publikacje, ponieważ zasady pozycjonowania co jakiś czas ulegają zmianie. Standardy obowiązujące jeszcze kilka lat temu, dziś mogą być już mniej aktualne.
Oczywiście ważna jest też wiedza w internecie. Wcześniej wspomniany blog https://adshock.pl to tylko przykład – jest tego dużo więcej. Internet to przecież kopalnia wiedzy, ale często tak ogromny wybór materiałów do nauki może przytłaczać i być utrudnieniem. Osoby początkujące powinny więc zdecydować, od kogo chcą się uczyć i na tej podstawie wyselekcjonować wiarygodne i rzetelne źródła informacji. W przypadku rozwiązywania bieżących problemów, polecamy wykorzystać media społecznościowe i pytać bardziej doświadczonych osób w grupkach tematycznych – wiele z nich z przyjemnością odpowie na nurtujące nas pytania.