Dlaczego reklama w mediach społecznościowych jest tak popularna?

Według Raportu Digital 2022 w Polsce z mediów społecznościowych korzysta aż 27,2 miliona Polaków, co daje aż 82,8% całego społeczeństwa! Wśród powodów spędzania czasu na platformach społecznościowych najczęściej pojawiały się: 

  • kontakt z bliskimi
  • poszukiwanie treści/produktów/usług
  • poszukiwanie nowych historii
  • wypełnianie wolnego czasu

Wśród samych serwisów, w których spędzamy największą ilość czasu, znalazł się kolejno Facebook, Instagram, Whatsup, Twitter i absolutny hit ostatnich lat – TikTok. Portali społecznościowych używamy do obserwowania zarówno naszych znajomych jak i celebrytów czy influencerów. 

Oczywiście właścicielom takich serwisów zależy na tym, abyśmy spędzali w nich możliwie jak najwięcej czasu. Dzięki temu możemy liczyć na regularne aktualizacje i wprowadzanie na platformy nowości, tak aby ciągle wzbudzać zainteresowanie wśród użytkowników. 

Dlaczego reklama w mediach społecznościowych jest tak popularna?

Reklama w mediach społecznościowych różni się od tradycyjnych form reklamy. W przypadku reklamowania się, chociażby w gazecie czy w telewizji – nie zawsze mamy stu procentowy wpływ na to, do jakich użytkowników dotrzemy. 

W przypadku reklamy na serwisach takich jak Facebook czy Instagram, mamy możliwość dopasowania profilu idealnego odbiorcy naszych reklam. Podczas tworzenia reklamy ustawiamy w takim przypadku lokalizacje, wiek, płeć i targetowanie szczegółowe osób, do których chcemy trafić. Wspomniane targetowanie szczegółowe zawiera w sobie na przykład zainteresowania, statusy w związku czy ważne wydarzenia z życia, które dana osoba udostępniła na swoim prywatnym profilu. W efekcie istnieje możliwość pokazywania reklamy, chociażby rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym lub osobom, które często klikają w przyciski typu 'kup teraz’. Media społecznościowe mają więc coraz bardziej rozbudowany system tworzenia kampanii, dzięki czemu prezentowane reklamy mogą być bardzo mocno dopasowane do potencjalnych klientów, odbiorców reklam. 

Kolejnym argumentem, który przemawia za reklamą w mediach społecznościowych jest sam system reklamowy. W przypadku, chociażby Facebooka i Instagrama 'narzucamy’ się użytkownikom z reklamą, w związku z czym mamy duże prawdopodobieństwo wyświetlenia reklamy osobom, które spędzają w Internecie niewiele czasu, na przykład pół godziny dziennie. 

Reklama w social mediach daje nam również możliwość zaplanowania kampanii pod kątem godzinowym, dzięki czemu możemy dopasować czas wyświetlania reklam do danej grupy społecznej lub możemy na przykład wykluczyć godziny nocne, w których wyświetlanie reklam może być mniej efektywne.

Reklama w mediach społecznościowych może być dla Twojej firmy strzałem w dziesiątkę. Tworząc tam regularnie content i publikując reklamy – rozpoznawalność Twojej firmy rośnie, a potencjalni klienci wiedzą, że mogą skorzystać z Twoich usług lub produktów w dowolnym momencie.  Możesz również zapisać się do internetowego katalogu firm, aby zwiększyć szanse na znalezienie Cię przez nowych, potencjalnych Klientów. Jednym z nich jest na przykład lilianaposzumska.pl

 

Możesz również polubić…